trumlärare baslärare Malmö Musikskola

Robin Sandquist

E-mail: robin.sandquist@malmomusikskola.se

Om Robin

Robin Sandquist är en professionell och mångsidig musiker med en djup passion för undervisning. Han har vuxit upp i en musik- och musiklärarfamilj, vilket har format hans kärlek till musiken från en tidig ålder. Robin har gått musikinriktad grundskola och gymnasium, och fortsatte sin utbildning vid Musikhögskolan i Malmö där han tog examen som musiklärare med jazzinriktning.

Efter sin examen har Robin arbetat som musiklärare i grundskolan, där han har utvecklat sina pedagogiska färdigheter genom att undervisa både stora och små grupper samt erbjuda enskild undervisning. Hans huvudinstrument är kontrabas, men han behärskar även elbas, gitarr, trummor, piano och trumpet. Musikaliskt har Robin lång erfarenhet av att spela i olika band och inom olika genrer som jazz, pop, rock och klassiskt. Utöver sitt undervisande och musicerande är han även en begåvad konstnär.

Robin har under sin utbildning fördjupat sig i komposition, ensemble och ljudproduktion. Han har studerat elektroakustisk musik och arbetar med att skapa olika musikaliska texturer i egengjorda ljudlandskap. Han har spelat in och komponerat musik till film samt producerat egen musik som finns tillgänglig på Spotify under hans eget namn. Genom dessa erfarenheter har han blivit expert på ljudteknik och mixning samt musikproduktionsprogrammen Logic Pro X och Final Cut Pro.

Robin är engagerad i att ge sina elever en solid musikalisk grund och att utveckla deras tekniska färdigheter och musikaliska förståelse. Han tror på vikten av disciplin och noggrannhet i musikundervisningen och strävar efter att inspirera sina elever att uppnå sina högsta potentialer. Robins undervisning reflekterar Malmö Musikskolas värderingar om högkvalitativ och engagerad utbildning, och han är dedikerad till att skapa en strukturerad och stödjande inlärningsmiljö.

Varmt välkommen att påbörja din musikaliska resa med Robin och upptäcka glädjen i att spela musik!