Vill du jobba hos oss på Malmö Musikskola?

Vi söker kontinuerligt efter nya medarbetare så du är alltid välkommen att skicka in en spontanansökan.

Vi söker dig som brinner för att undervisa och följa dina elever långsiktigt och se dem utvecklas med din hjälp.

För att bli en del av vårt team på Malmö Musikskola bör du vara utbildad musiker eller musiklärare och ha erfarenhet av undervisning. Du ska helst kunna kommunicera bra både på svenska och engelska, men om du har tillräckligt bra ämneskvalifikationer kan vi frångå det och ta in även dig som engelskspråkig lärare.

Vi har elever från 4 år till 70+ och på olika kunskapsnivåer, så det är viktigt att du kan möta var elev där den befinner sig mognads- och kunskapsmässigt. Du som vill jobba på Malmö Musikskola förväntas jobba strukturerat och självständigt. Du bör även ha goda sociala förmågor och vara bra på kommunikation. Du kommer att samarbeta med vårt administrativa team om schemafrågor och andra frågor.

Hur är det att jobba hos oss?

Arbetstiderna är vanligtvis ca 5 timmar/dag av effektiv undervisning och den är förlagd inom spannet 14:00-21:00 på vardagar och på helger ca 10:00-20:00. Du kommer troligtvis att börja jobba 1-2 dagar/vecka, med möjlighet till 3-4 dagar/vecka på sikt. Vi ser därför gärna att du antigen studerar eller har ett annat deltidsjobb vid sidan av detta jobb. På Malmö Musikskola jobbar man samma veckodagar varje vecka och vi jobbar ca 40 veckor/år.

För närvarande undervisar vi i bas, cello, fiol, gitarr, musikteori, piano, saxofon, sång, trummor och trumpet. Du kan ansöka om du undervisar i något eller flera av dessa instrument – eller andra – då vi alltid är intresserade av att kunna erbjuda fler ämnen.

Sökande som kan jobba lördagar eller söndagar prioriteras då vi har ett särskilt stort behov av lärare för just lördagar och söndagar, för att möta våra elevers efterfrågan på lektioner på helger.