För att anmäla din frånvaro ska du använda SpeedAdmin-appen. Du laddar ner den från App Store (iOS) eller Google Play Store (Android). Därefter loggar du in med BankID (vårnadshavare eller vuxen över 18 år). Du kan behöva söka “Malmö Musikskola AB” som din skola, innan du kan logga in.

Väl inne i appen klickar du på fliken “Schema” längst ner och sedan in på lektionsdatumet du önskar anmäla frånvaro till:

Efter att ha klickat i på önskad lektion att anmäla frånvaro till så ser du knappen “Anmäl frånvaro”:

Sedan ska du ange en kort anledning för att kuna genomföra frånvaroanmälan, och så klickar du till sist på “Anmäl frånvaro” längst upp till höger:

Nu är det klart! Både du och läraren får en notis direkt på mail, och din frånvaro registreras automatiskt i din profil.

Avbokningsvillkor:

Malmö Musikskola tillämpar olika regler vad gäller ersättningslektioner, beroende på bindningstid eller anmälningsperiod (8 lektioner, en termin eller helår).

Har man anmält sig för sommarkurserna eller 8 lektioner, utgår inga ersättningslektioner.

Har man anmält sig för en termin, har man rätt till en (1) ersättningslektion.

Har man anmält sig till helår, har man rätt till upp till sex (6) ersättningslektioner.

Observera att ingen återbetalning sker av den avbokade lektionen.