Sångkurs för alla åldrar

Schema för 2023:

Vårterminen (17 lektioner): veckor 3-21. Inga lektioner i veckor 8 och 14.

Sommarkurser (6 lektioner): veckor 22-33

Höstterminen (17 lektioner): veckor 34-2. Inga lektioner i vecka 44, 51-1.

Hela året (40 lektioner): lektionerna läggs upp på vår- och hösttermin (17 i varje termin) plus 6 lektioner att lägga upp i överenskommelse med läraren mellan veckor 22-33.

Terminsavgiften kan delbetalas via Malmö Musikskola, då tillkommer endast 49kr i administrationsavgift i månaden. Ingen ränta.

Om man väljer att gå hela året, (12 mån bindningstid), så tillkommer det ingen administrationsavgift.

Klicka här för att se vad avgifterna kostar vid månadsbetalning.

Betala med Swish, faktura eller delbetalning
  • Visa Card
  • MasterCard
  • American Express
Har du en dröm om att lära dig sjunga? Eller söker du coachning inför ett speciellt tillfälle?

sångkurs Malmö Musikskola sånglärare

Vår sångundervisning anpassas efter dina förutsättningar och mål, oavsett om du är nybörjare eller har erfarenhet av att sjunga.

Under lektionerna jobbar vi fokuserat med olika verktyg för att utveckla din röst på bästa sätt:

*Röstteknik och röstvård – För att hitta en sund sångteknik, stämbanden är muskler som behöver behöver både träning och vård
*Olika genrer – Genom att arbeta med olika genrer lär du dig att använda din röst på ett varierande sätt

*Gehör – Hitta rätt ton
*Rytmik – Kunna känna musiken och förankra i kropp och röst
*Personligt uttryck
*Texttolkning
*Frasering
*Interpretation – Ett fantastiskt medel för att få fram sitt eget uttryck, genom att fokusera på texten och sin egen roll i en låt
*Ökad självkänsla
*Bredda sitt register

Kurslängd

Helår 2024: 40 tillfällen à 30/45/60 min (upp till 6 reservlektioner*)

Vårterminen 2024: 17 tillfällen à 30/45/60 min (1 reservlektion*)

Höstterminen 2024: 17 tillfällen à 30/45/60 min (1 reservlektion*)

Sommarkurs: 6 tillfällen à 30/45/50 min (inga reservlektioner)

Kortare kurser: 8 tillfällen à 30/45/60 min (inga reservlektioner)

Vi har löpande start under terminens gång, kontakta oss för mer information. Malmö Musikskola, våra instrument- och sångkurser för barn och vuxna syns på Kurser.se *Reservlektioner ersätter missade lektioner under kursens gång. Antalet som ingår beror på kurslängd.

Kurslängd

Vårterminen 2024 (17 lektioner + 1 reserv), Sommarkurs 2024 (6 lektioner), Höstterminen 2024 (17 lektioner + 1 reserv), Hela året (40 lektioner om året + upp till 6 reservlektioner), 8 lektioners paket med löpande start, Provlektion