Trumlektioner i Malmö för barn och vuxna

Schema för 2023:

Vårterminen (17 lektioner): veckor 3-21. Inga lektioner i veckor 8 och 14.

Sommarkurser (6 lektioner): veckor 22-33

Höstterminen (17 lektioner): veckor 34-2. Inga lektioner i vecka 44, 51-1.

Hela året (40 lektioner): lektionerna läggs upp på vår- och hösttermin (17 i varje termin) plus 6 lektioner att lägga upp i överenskommelse med läraren mellan veckor 22-33.

Terminsavgiften kan delbetalas via Malmö Musikskola, då tillkommer endast 49kr i administrationsavgift i månaden. Ingen ränta.

Om man väljer att gå hela året, (12 mån bindningstid), så tillkommer det ingen administrationsavgift.

Klicka här för att se vad avgifterna kostar vid månadsbetalning.

Betala med Swish, faktura eller delbetalning
  • Visa Card
  • MasterCard
  • American Express

Bor du i närheten av Malmö och vill lära dig spela trummor?

Är trummor något som du alltid varit nyfiken på att lära dig? Eller kan du kanske redan spela men är i behov av lärarstöd för att komma vidare? Då är Malmö Musikskola helt rätt plats för dig! Här får du chansen att antingen lära dig spela trummor från grunden eller fördjupa dina befintliga kunskaper ytterligare. Våra trumlärare har en stor genrebredd och vill ge dig möjlighet att ta ditt spel till nästa nivå. Vi kommer att utgå från vilka drömmar och målsättningar du har med ditt spel för att därefter kunna coacha dig så att dessa kan uppfyllas. Undervisningen sker enskilt och du som elev får genom individuell handledning stora möjligheter att jobba kreativt med ditt trumspel.

Vill du lära dig spela trummor i Malmö? Trumlektioner för barn och vuxna på Malmö Musikskola

Under dina trumlektioner i vår kurs kommer vi att arbeta med:

• Instrumentkännedom: Du kommer att få lära dig de grundläggande kunskaperna kring t.ex. namn på de olika cymbalerna och trumdelarna, trumstockar samt hur man stämmer och justerar ett trumset. Vi kommer även att prata om övningsplattor som utgör en stor del av att lära sig spela trummor.
  • Rytmer: Vi kommer att jobba med samtliga notvärden och du får öva på att spela olika rytmer såväl som taktarter.
  • Trumkomp: Här arbetar vi med flera typer av trumkomp och hur dessa kan appliceras i diverse låtar för att ge olika effekter.
  • Fills: Tillsammans med din trumlärare kommer du att jobba med hur du kan lägga in fills mellan dina trumkomp.
  • Gehör: Du kommer att få jobba med ditt gehör och försöka planka trumkomp ochfills från olika låtar. Detta kommer att göras både med hjälp av dina trummor och dinsång.
  • Teknik och koordination: Här jobbar vi med tekniken, både i händer och fötter. Vi kommer att gå igenom bl.a. enkel- och dubbelslag, rudiment, koordinationsövningar och dynamik.
  • Improvisation: Vi kommer att gå igenom hur du kan utnyttja din kunskap kring olika rytmer, komp och fills för att improvisera.
  • Spela låtar: Självklart kommer vi att syssla med låtspel som en stor del av undervisningen.
  • Skriva egna komp och fills: Du kommer att få lära dig och öva på att skriva egna trumkomp och fills till olika typer av musik.
  • Uppvärmning och ergonomi: För att undvika skador kommer vi att gå igenom hur du bör sitta samt hålla din trumstockar på ett så ergonomisk sätt som möjligt. Du kommer även att få lära dig olika uppvärmningsövningar.

Vem riktar sig trumkursen till?

Kursen riktar sig till barn och vuxna. Inga förkunskaper krävs.

Kurslängd

Helår 2024: 40 tillfällen à 30/45/60 min (upp till 6 reservlektioner*)

Vårterminen 2024: 17 tillfällen à 30/45/60 min (1 reservlektion*)

Höstterminen 2024: 17 tillfällen à 30/45/60 min (1 reservlektion*)

Sommarkurs: 6 tillfällen à 30/45/50 min (inga reservlektioner)

Kortare kurser: 8 tillfällen à 30/45/60 min (inga reservlektioner)

Vi har löpande start under terminens gång, kontakta oss för mer information. Malmö Musikskola, våra instrument- och sångkurser för barn och vuxna syns på Kurser.se *Reservlektioner ersätter missade lektioner under kursens gång. Antalet som ingår beror på kurslängd.

Kurslängd

Vårterminen 2024 (17 lektioner + 1 reserv), Sommarkurs 2024 (6 lektioner), Höstterminen 2024 (17 lektioner + 1 reserv), Hela året (40 lektioner om året + upp till 6 reservlektioner), 8 lektioners paket med löpande start, Provlektion