Cellokurs i Malmö för barn och vuxna

Schema för 2023:

Vårterminen (17 lektioner): veckor 3-21. Inga lektioner i veckor 8 och 14.

Sommarkurser (6 lektioner): veckor 22-33

Höstterminen (17 lektioner): veckor 34-2. Inga lektioner i vecka 44, 51-1.

Hela året (40 lektioner): lektionerna läggs upp på vår- och hösttermin (17 i varje termin) plus 6 lektioner att lägga upp i överenskommelse med läraren mellan veckor 22-33.

Terminsavgiften kan delbetalas via Malmö Musikskola, då tillkommer endast 49kr i administrationsavgift i månaden. Ingen ränta.

Om man väljer att gå hela året, (12 mån bindningstid), så tillkommer det ingen administrationsavgift.

Klicka här för att se vad avgifterna kostar vid månadsbetalning.

Betala med Swish, faktura eller delbetalning
  • Visa Card
  • MasterCard
  • American Express

Cellon hörs i symfoniorkestrar i stora konsertsalar, men även i tv-spel och filmmusik. Cellons ton är varm och fyllig och samtidigt klingande, vilket gör den till ett lämpligt instrument även för solospel.

Vill du börja med ett stråkinstrument, men vet inte vilket? Då kanske cellon är något för dig.

Vi anpassar undervisningen efter dig eller ditt barn och ser till att ni får den hjälpen ni behöver för att utvecklas och upptäcka allt musiken har att erbjuda. Man lär sig att lyssna, läsa noter och spela redan från första dagen.

Barn och vuxna. Inga förkunskaper krävs.

Kursinnehåll

• Notläsning: redan från första dagen lär man sig att läsa och spela samtidigt. Vi anser att notläsning är nödvändigt för att kunna utveckla sina färdigheter i instrumentet.
  • Rytm: vi klappar olika rytmer och går igenom alla notvärden.
  • Gehör och sång: att kunna sjunga är en av de viktigaste faktorerna i utvecklingen av gehöret. Vi sjunger olika toner som vi spelar och övar på att känna igen dem.
  • Klang: vi går igenom cellons olika nyanser -och klangfärger. Cellon ska vara som en förlängning av rösten.
  • Teknik: en god teknik är en förutsättning för att kunna ha en varierad repertoar. Vi lär oss grundläggande stråkteknik och vänsterhandsteknik.
  • Ergonomi: att sitta rätt när man spelar är otroligt viktigt för att undvika yrkesskador. Vi går igenom olika övningar för axlar och sittbenen som upprätthåller en bra hållning.

Kurslängd

Helår 2024: 40 tillfällen à 30/45/60 min (upp till 6 reservlektioner*)

Vårterminen 2024: 17 tillfällen à 30/45/60 min (1 reservlektion*)

Höstterminen 2024: 17 tillfällen à 30/45/60 min (1 reservlektion*)

Sommarkurs: 6 tillfällen à 30/45/50 min (inga reservlektioner)

Kortare kurser: 8 tillfällen à 30/45/60 min (inga reservlektioner)

Vi har löpande start under terminens gång, kontakta oss för mer information. Malmö Musikskola, våra instrument- och sångkurser för barn och vuxna syns på Kurser.se *Reservlektioner ersätter missade lektioner under kursens gång. Antalet som ingår beror på kurslängd.

Kurslängd

Vårterminen 2024 (17 lektioner + 1 reserv), Sommarkurs 2024 (6 lektioner), Höstterminen 2024 (17 lektioner + 1 reserv), Hela året (40 lektioner om året + upp till 6 reservlektioner), 8 lektioners paket med löpande start, Provlektion