Musik är vår passion

Malmö Musikskola

Välkommen till Malmö Musikskola

Din musikskola i Malmö

Vi på Malmö Musikskola brinner för musik och för att förmedla vår passion för musiken till alla våra studenter och se dem utvecklas och deras relation till musiken fördjupas.

Hos oss är du välkommen oavsett ålder och kunskapsnivå.

Undvik kötiderna på Malmö Kulturskola

Malmö Musikskola är medveten om de långa kötiderna på Malmö Kulturskola och de andra kommunala alternativen inom musikundervisning. Därför strävar vi efter att kunna erbjuda en studieplats till alla barn som vill lära sig musik och vill undvika kötider på Malmö Kulturskola . Hos oss kan du spela bas, gitarr, cello, fiol (violin), piano, saxofon, trummor eller gå vår sångkurs utan några kötider. Skicka en intresseanmälan så får ni direkt kontakt med våra lärare som hjälper er att kunna hitta lämplig tid och dag för era musiklektioner.

En rad möjligheter enbart hos Malmö Musikskola

Vill du börja på Malmö Musikskola?

Vi välkomnar elever i alla åldrar och på alla kunskapsnivåer. Vi vill hjälpa våra elever att utveckla sig i musiken, uppmuntra deras kreativitet och passion för musiken och öka deras självförtroende.

Våra piano-, gitarr-, bas-, sång-, fiol-, trum-, cello- och saxofonlärare är alla aktiva musiker som under sina lektioner bidrar till elevens utveckling med både sina pedagogiska och sina konstnärliga kunskaper.

Sedan hösten 2020 har vi även erbjudit förstklassig distansundervisning via plattformen Zoom. Så du kan få tillgång till vår expertis och lära dig spela ditt favoritinstrument oavsett var du bor. Vi har idag elever både i Sverige och utomlands som lär sig online.

Malmö Musikskola ligger en stenkast bort från Malmö C och Värnhem. Därför kan man ta sig snabbt in till oss även från Lund, Staffanstorp, Lomma, Vellinge, Landskrona, m. fl.

Får du ingen plats på Kulturskolan? Kontakta oss och kom igång med spelandet redan idag!

Din musikresa börjar här